Τέκνα εν Κυρίω αγαπητά,
Βρισκόμαστε μια εβδομάδα πριν από την θριαμβευτική είσοδο στα Ιεροσόλυμα και η Εκκλησία μας μας παρουσιάζει τον Ιησού να προλέγει στους μαθητές Του το πάθος και τα συγκλονιστικά γεγονότα, τα οποία πρόκειται να υπομείνει για τη σωτηρία του ανθρωπίνου γένους. Τους μιλάει για το Σταυρό, για τα πάθη Του, για την Ανάστασή Του και γενικά για όλα αυτά τα μεγάλα και σωτήρια για τον άνθρωπο γεγονότα. Ο Κύριος δεν παρέλειπε να υπενθυμίζει στους μαθητές Του, ότι «ο Υιός του ανθρώπου παραδοθήσεται εις χείρας αμαρτωλών και αποκτενούσιν αυτόν». Οι μαθητές, όμως, αντί να συγκλονισθούν από τις αποκαλύψεις του Διδασκάλου τους, σκέφτονται για το ποιος θα έχει την υψηλότερη θέση όταν θα βρεθεί στη βασιλεία Του «δὸςἡμῖν ἵνα εἷς ἐκ δεξιῶν σου καὶ εἷς ἐξ εὐωνύμων σου καθίσωμεν ἐν τῇ δόξῃ σου». Η απάντηση του Ιησού ήταν ξεκάθαρη και ειλικρινής «οὐκ οἴδατε τί αἰτεῖσθε».
Ο Χριστός μυεί τους μαθητές στο πολίτευμα του Σταυρού, διορθώνει την λανθασμένη αντίληψη τους πουζητούν από τον Χριστό δόξα με ανθρώπινα κριτήρια, νομιζόμενοι ότι η Βασιλεία Του είναι αισθητή. Όμως ο ίδιος ο Χριστός μας λέει ότι «η Bασιλεία του Θεού εντός υμών εστί». H Bασιλεία του Θεού είναι μέσα μας, γιατί το Θεό μόνο μέσα μας μπορούμε να τον συναντήσουμε και να έρθουμε σε κοινωνία μαζί Tου, μέσα στην καρδιά μας. Όπως μας αναφέρει ο Άγιος Κύριλλος Αλεξανδρείας, για να εγκατασταθεί η βασιλεία του Θεού στην καρδιά μας, πρέπει να ενεργήσει μέσα μας η χάρις του Αγίου Πνεύματος. Ο Χριστός υποδεικνύει στους μαθητές την πραγματική και άφθαρτη δόξα, η οποία διαπερνά μέσα από την σταυρική του θυσία.
Αυτό το αίτημα των μαθητών, έδωσε την αφορμή στον Ιησού να αποκαλύψει στους μαθητές Του αλλά και σε όλους τους ανθρώπους πως η συνοδοιπορία μετά του Ιησού αποτελεί προσφορά, θυσία και διακονία. Η εξουσία του Ιησού είναι εξουσία ταπεινώσεως και διακονίας και όχι εξουσίας και κυριαρχίας. Είμαστε όλοι διάκονοι του θελήματος του Θεού. Πρώτος διάκονος ήταν ο ίδιος ο Ιησούς «… ο υιός του ανθρώπου ουκ ήλθε διακονηθήναι, αλλά διακονήσαι…». Ο Ιησούς αποκάλυψε πως δεν ήρθε ο ίδιος να τον υπηρετήσουν οι άνθρωποι αλλά για να υπηρετήσει ο ίδιος την σωτηρία της ανθρωπότητος θυσιάζοντας ολοκληρωτικά τον εαυτό του ως θυσία πάνω στον Σταυρό.
Ο αληθινός Χριστιανός ανακαλύπτει την αληθινή, την πραγματική δόξα στην εξυπηρέτηση του πλησίον και στην καρδιακή προσφορά. Το να προσφέρεται κάποιος στον συνάνθρωπο για χάρη Του Θεού, με ανιδιοτέλεια, αυτό είναι η αληθινή δόξα. Όπως και για τον Ιησού, δόξα είναι ο Σταυρός Του. Όπως ο Ιησούς πέρασε την επίγεια βιοτή Του ευεργετώντας αδιάκοπα τον άνθρωπο, έτσι και εμείς, ακολουθώντας το παράδειγμά Του καλούμαστε να κάνουμε το ίδιο προς όλους, χωρίς διακρίσεις.
Αν κάνουμε μια ενδοσκόπηση, θα διαπιστώσουμε ότι πράγματι αρκετές φορές άλλα ζητάει ο Κύριος από εμάς και άλλα επιδιώκουμε και αναζητούμε. Ενώ ο Κύριός μας ζητάει να εργαζόμαστε ταπεινά, εμείς επιδιώκουμε την αναγνώριση του έργου μας επί της γης, αναζητούμε την κοινωνική προβολή και καταξίωση. Ενώ ο Κύριος μας ζητάει να αποκτήσουμε θησαυρούς στον ουρανό, κάποιοι από εμάς εστιάζονται στα χρήματα και υλικά αγαθά ξεχνώντας τον σκοπό και προορισμό του ανθρώπου. Ο Χριστός από εμάς ζητάει την τελεία αυταπάρνηση, την αποταγή του προσωπικού μας θελήματος, που κινείται τις πλείστες φορές ανάλογα με το υλικό συμφέρον μας και όχι το πνευματικό, και θυσιαστικά να γίνουμε μαθητές Του.
Τέκνα εν Κυρίω αγαπητά,
Κανείς μας δεν πρέπει να μείνει αδιάφορος μπροστά στη θυσία του Κυρίου μας, διότι μας αγάπησε προ καταβολής κόσμου. Καθώς πλησιάζουμε προς την Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα, ας προσέλθουμε με μετάνοια και συντριβή καρδίας στο μυστήριο της εξομολογήσεως. Ας παρακαλέσουμε τον Κύριο Ας καθαρίσουμε τους εαυτούς μας από παντός μολυσμού σαρκός και πνεύματος, ώστε με «ψυχαίς καθαραίς και αρρυπώτοιςχείλεσι» να αξιωθούμε να προσκυνήσουμε την λαμπροφόρο Ανάστασή του.
Αμήν και του Θεού η δόξα!
Μετ’ ευχών πατρικών,
ο Μητροπολίτης Ταμασού και Ορεινής Ησαΐας.
Κυριακή, 10 Απριλίου 2022
You must be logged in to post a comment.