Σήμερα η Αγία μας Εκκλησία, που πλέει μέσα στην πασχαλινή ατμόσφαιρα της χαράς, εορτάζει την μνήμη των μυροφόρων ανδρών και των μυροφόρων γυναικών που αγάπησαν πολύ τον Χριστό και το
έδειξαν αυτό έμπρακτα.
Οι μεν άνδρες αποκαθήλωσαν το σώμα του Χριστού και το τοποθέτησαν στο καινό μνημείο, οι δε γυναίκες «λίαν πρωί της μιας των Σαββάτων ήλθον εις το μνημείον» για να αλείψουν με αρώματα
το σώμα του Ιησού. Τόσον οι άνδρες όσον και οι γυναίκες έδειξαν ανδρεία, που κατά τους αγίους Πατέρας, είναι μια από τις μεγάλες αρετές με την βοήθεια της οποίας αναπτύσσεται η πνευματική ζωή.
Είναι γεγονός αναμφισβήτητο πώς μόνο όσοι διακρίνονται για την ανδρεία, την τόλμη, την γενναιότητα, μπορούν να πλησιάσουν τον Χριστό και να γίνουν μάρτυρες μεγάλων αποκαλύψεων και
γεγονότων.
Όταν κανείς εξετάζει το θέμα της Ανάστασης του Χριστού δεν μπορεί να μη σταθεί στο γεγονός ότι ο Αναστημένος Ιησούς εμφανίστηκε πρώτα στις μυροφόρες γυναίκες, οι οποίες στη συνέχεια έγιναν ευαγγελίστριες των Ευαγγελιστών και απόστολοι των Αποστόλων. Δημιουργείται σε πολλούς το ερώτημα. « Γιατί ο Χριστός εμφανίστηκε πρώτα στις γυναίκες;» Η πιο πρόχειρη απάντηση είναι
ότι αυτές αψήφησαν όλα τα εμπόδια και όλες τις δυσκολίες και ήλθαν στο μνημείο, πράγμα που έδειξε ότι αγαπούσαν τον Χριστό. Και όσο μεγαλύτερη είναι η αγάπη, τόσο μεγαλύτερη είναι και η γνώση του
Θεού. Και όταν λέμε γνώση του Θεού εννοούμε την αποκάλυψη του Θεού. Αλλά οι Πατέρες προχωρούν και διατυπώνουν και άλλες θέσεις πάνω στο ερώτημα αυτό. Κατά τον άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά, « η ανάσταση του Χριστού είναι η ανανέωση και η ανάπλαση της ανθρώπινης φύσεως. Και όπως όταν πλάσθηκε ο Αδάμ τον είδε πρώτη η Εύα, έτσι και στην ανάσταση του δεύτερου Αδάμ, του
Χριστού, την διαπίστωσε πρώτη η γυναίκα. Όπως η Εύα έφερε το μήνυμα της πτώσεως έτσι τώρα, προς αποκατάστασή της, η γυναίκα φέρει στους Αποστόλους το μήνυμα της Αναστάσεως. Και όπως τον Αδάμ δεν τον είδε κανείς να πλάθεται και να ζωοποιείται, έτσι και τώρα τον δεύτερο Αδάμ, τον αναστάντα Κύριο, δεν τον είδε κανείς όταν αναστηνόταν, παρά μόνον οι μυροφόρες, όπως άλλωστε και η Εύα».
Όλα αυτά φανερώνουν πως με την εμφάνιση του Χριστού στις μυροφόρες γυναίκες αποκαταστάθηκε η γυναικεία φύση. Κυρίως όμως αυτή η αποκατάσταση έγινε με την ενανθρώπηση του Κυρίου
και την γέννησή Του από την Παρθένο Μαρία. Έτσι, μέσα στην Εκκλησία, η γυναίκα παύει να είναι μια απλή βιολογική ύπαρξη και γίνεται πρόσωπο, πνευματική ύπαρξη, που θεώνεται και αγιάζεται.
Τόσο οι άνδρες όσο και οι γυναίκες μπορούν να ενωθούν με τον Αναστημένο Κύριο. Υπάρχει βέβαια ακόμη η βιολογική διαφορά του φύλου, αλλά στην κοινή Ανάσταση και στον καινούργιο κόσμο και το
βιολογικό φύλο θα καταργηθεί και θα μείνει μόνο το ανθρώπινο πρόσωπο. Αυτό μερικώς το ζούμε από αυτή τη ζωή.
Το ελπιδοφόρο μήνυμα από την σημερινή εορτή είναι ότι όλοι μπορούν να σωθούν. Όλοι μπορούν να γίνουν άγιοι. Δεν αποκλείεται κανείς από την σωτηρία, είτε άνδρας είναι, είτε γυναίκα. Δεν
υπάρχουν άνθρωποι δευτέρας ποιότητος για τον Θεό. Όλοι μπορούμε να νιώσουμε τη χαρά της Αναστάσεως και τη χαρά της θεοψίας. ‘Ολοι μπορούν να γίνουν μυροφόροι.